gudsermig

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Funderingar

Av Cecilia - 3 mars 2010 12:32

Gud,

det är så mycket som jag inte förstår.

Ibland mår jag bra, ibland inte. Jag förstår inte de skiftningarna.

Jag försöker ta emot båda känslorna, jag försöker ta hand om mig när jag inte mår bra. Jag försöker ha tålamod.


Jag såg bara en liten liten bit av Gardells program om Gud igår; det verkar bygga på hans bok om Gud där han spårar rötterna till vår Gud som Gud presenteras i Bibeln. Jag slutade läsa den boken när han inte skrev hoppfullt, när han inte är... trosviss, kanske man kan säga. Samma känsla fick jag med programmet; en kvinna som fått cancer berättade att hon slutade tro på Gud då. Och så fick det stå oemotsagt.

Jag tycker att Gardell kan vara som att han tar en i handen, ska visa Gud för oss - och så leder han oss till avgrunden! Det är inte snällt, det är inte kärleksfullt, det är obehagligt tycker jag.

Men det kanske bara är jag som är överkänslig.

Känner inte att jag litar på honom riktigt.


Gud, jag ber för att min dotter ska må bra och hitta sätt att orka med sin vardag som innehåller väldigt mycket. Jag ber för att hon ska hitta sitt sitt eget sätt, att hon kan leva ett bra liv som en självständig person, inte helt avhängig av mig.


Gud, jag tycker synd om dem som har svåra sjukdomar och som är ledsna och rädda. Jag förstår inte riktigt det där; men jag förstår nog att livet är fullt av prövningar och att det är orealistiskt att vänta sig ett "långt och lyckligt liv", som om det vore en rättighet. Om man ser hur många människor som dör i förtid av olika anledningar; sjukdomar, svält, epidemier, våld. Har alla de slutat att tro på Gud för att just de blev drabbade av en sjukdom? Ja jag vet inte. Någonstans läste jag att "allt lidande kommer från Gud".


Jag önskar Guds fred till alla, och till mig själv också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 31 augusti 2010 15:01

Liten liten liten. Det är så jag känner mig. Liten och svag. Liten och rädd. Liten och dum. För det är dumt att vara liten, i min värld. Korkat att inte kunna. När man lika väl kunde kunna. Det är bara att kunna, sätt igång nu, gör som alla andra...

Av Cecilia - 11 april 2010 13:09

Så sorgligt, allt som händer inom katolska kyrkan nu!   Jag håller ändå med dem som vill skilja på enskilda individer som gör fel saker, och på kyrkan som helhet. Kyrkan fördömer ju detta och försöker reda upp det.   Bitte som skriver blogg o...

Av Cecilia - 6 april 2010 20:25

Gud, jag känner mig så ledsen. Jag är så förvånad över det för i morse var jag så glad. Lättad, för att hälsan på ett sätt var bra och det är något jag oroar mig för ofta.   Men när jag kom iväg till mitt dagliga värv så kände jag av hur matt...

Av Cecilia - 20 mars 2010 18:12

Det blir långt mellan inläggen! Jag hade tänkt skriva oftare. Jag har kommit överens med min terapeut om att jag ska ha något som påminner mig om att det finns kärlek i världen. Detta ska påminna mig om att de som mobbade mig i skolan inte hade r...

Av Cecilia - 9 mars 2010 15:00

Det är inte så lätt att vara människa om man hela tiden tycker att man måste vara duktig och göra rätt. Om man känner sig lite bättre och friskare, då måste man genast göra storverk, eller hur? Då måste man ta ett steg till och motionera medan ma...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards