gudsermig

Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Till en katolsk blogg

Av Cecilia - 11 april 2010 13:09

Så sorgligt, allt som händer inom katolska kyrkan nu!


Jag håller ändå med dem som vill skilja på enskilda individer som gör fel saker, och på kyrkan som helhet. Kyrkan fördömer ju detta och försöker reda upp det.


Bitte som skriver blogg om detta, känner jag extra mycket för. Hon står upp för det som är rätt och försvarar inte vad pedofilerna gör, men hon skiljer på kyrkan och enskilda människor.


Det här ville jag skriva till henne men man kan inte skriva kommentarer nu, och det förstår jag:


Så tråkigt att det blivit så här!
Jag tycker så mycket om ditt innerliga sätt att skriva om din tro, och att du kan bevara det sättet även nu, att du förmår se vad som är vad i allt det här. Det är ju många som inte kan det.
Du målar inte allt i svart, du förmedlar hopp och värme för kyrkan samtidigt som du ställer dig på offrens sida, de som blivit drabbade av dessa enskilda personer som begått övergrepp.
Ville bara skriva Heja! till dig.
Ska försöka hålla utkik efter din röst på internet.

Guds frid till dig också!

 
 
Linnéa

Linnéa

9 maj 2010 11:34

Hej jag har några frågor kring kristendomen som jag undrar om du kan besvara? :)

Vad har kristendomen för Gudsbild?
Hur är Människosynen?
Vad anses som Goda handlingar inom kristendomen?
Vad finns det för regler? (mat, kläder, alkohol o s v) och varför finns dessa regler?
Vilka högtider finns det? Funktion?
Mest positiva med religionen och det mest negativa med religionen?

http://rubin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 31 augusti 2010 15:01

Liten liten liten. Det är så jag känner mig. Liten och svag. Liten och rädd. Liten och dum. För det är dumt att vara liten, i min värld. Korkat att inte kunna. När man lika väl kunde kunna. Det är bara att kunna, sätt igång nu, gör som alla andra...

Av Cecilia - 6 april 2010 20:25

Gud, jag känner mig så ledsen. Jag är så förvånad över det för i morse var jag så glad. Lättad, för att hälsan på ett sätt var bra och det är något jag oroar mig för ofta.   Men när jag kom iväg till mitt dagliga värv så kände jag av hur matt...

Av Cecilia - 20 mars 2010 18:12

Det blir långt mellan inläggen! Jag hade tänkt skriva oftare. Jag har kommit överens med min terapeut om att jag ska ha något som påminner mig om att det finns kärlek i världen. Detta ska påminna mig om att de som mobbade mig i skolan inte hade r...

Av Cecilia - 9 mars 2010 15:00

Det är inte så lätt att vara människa om man hela tiden tycker att man måste vara duktig och göra rätt. Om man känner sig lite bättre och friskare, då måste man genast göra storverk, eller hur? Då måste man ta ett steg till och motionera medan ma...

Av Cecilia - 3 mars 2010 12:32

Gud, det är så mycket som jag inte förstår. Ibland mår jag bra, ibland inte. Jag förstår inte de skiftningarna. Jag försöker ta emot båda känslorna, jag försöker ta hand om mig när jag inte mår bra. Jag försöker ha tålamod.   Jag såg bara e...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards